نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

ذبح انسان درادیان ابراهیمی ممنوع است

ذبح انسان درادیان ابراهیمی ممنوع است

 

ابتدا فرا رسیدن عید اضحی را به دوستان تبریک می گویم خرسند م که عده ای ازهموطنان درکنار ملیونها مسلمان درسرزمین محمد – ص- پیامبر خدا ،مراسم حج را انجام می دهند. حج مجموعه اعمال معنی داراست که رابط انسان را با خدا تنظیم می کند وهررکن آن بر اساس فلسفه خاصی استوارشده .مرحوم شریعتی درکتاب حج خود سعی کرده به صورت زیبایی هررکن ازارکان مراسم حج ابراهیمی را تحلیل وتفسیر نماید .کتاب حج شریعتی محصول زیبایی از یک سیر وسفر معنوی زیارت خدا وخانه ای اوست .

کتاب دیگر ازمرحوم جلال آل احمد بنام" خسی درمیقات " چاپ شده که شاهکار ادبیات فارسی وی درعرصه دیانت است وی توانسته خسی درمیقاتش را بگونه ای فوق العاده زیبایی  ارائه نماید .جلال آل احمد مثل شریعتی هرآنچه گفته ،خالی از ریا وغش است زیرا وی پس سی سال کنار گذاشتن دین از زندگی شخصی خود ،دوباره به عرصه های دیانت برمی گردد ونصوح زمانه خود می شود وبرای اولین بارپس ازسی سال، نمازش را درمیدان هوایی مهر آباد هنگام عزیمت به خانه خدا ،ادا می نماید  خسی درمیقات آن چنان قوی عرضه شده که شخصیتی مثل مرحوم شریعتی را تحت تاثیر قرارداده وبارها ازاین اثر جاویدانه درموردحج، یاد کرده است .

درمراسم حج ودر صحرایی منی براسا س یک روی داد تاریخی ودینی اعمالی قربانی انجام می شود.ریشه ای تاریخی آن درادیان ابراهیمی بر می گردد به داستان ذبح عظیم که حضرت ابراهیم –ع- درآن روزگار انجام داد وی درابتدا اسماعیلش را می خواست قربانی نماید واین عمل را تا مرحله کشیدن کارد به گلویی اسماعیل به پیش برد اما کارد وی گلویی اسماعل را نبرید وی درحالیکه هیجانات این لحظه تمام وجودش را فراگرفته بود وبرای رضای خدا می خواست قربانیش را انجام دهد اما ذبح بزرگ وی با تغییراز انسان ، به حیوان مبدل می شود.درهمین میدان دو گوسفند دربرابروی ظاهر می شود وخدایی ابراهیم –ع- ازاین لحظه ذبح انسان را با عرضه گوسفند ،ممنوع قرار می دهد .اسماعیل پاک ترین قربانی در راه خدا جایش را به حکم پروردگار تبدیل می کند این تغییر مفهومش این است که دیگر ذبح انسان وبریدن سر وی ولو درراه خدا ،ممنوع وحرام است .کسیکه به آیین ابراهیم –ع-اعتقاد دارد وتابع ملت وی باشد حق ندارد انسان را سرببرد .

ذبح انسان وسنگ سار،وی درقرآن مجید به قوم یهود نسبت داده شده. آنها  قدسین شان را سنگ سار می کردند عمل سنگ سارمجازات قرن حجری انسان است.درقرآن مجید آمده است که فرعون طاغوت زمان مخالفان خود را ذبح می کرد ودرتمدن مایه ها درآمریکایی جنوبی هر ساله به خاطر بقاء تمدن وعنعنات خود ،جوانان مردم را به حکم قرعه انتخاب و ذبح می کردند وخون آنها را به طرف آسمان می پاشیدن وگفته شده که اعمال شنیع آنها وسنت های قبیله ای وباورهای آنها سبب انقراض تمدن آنها شده است کریستفند کلمب که فیلش خواب هندوستان را دیده بود ،اما به حکم، اراده ومشیت الهی، وارد عرصه تمدن مایه ها می شود وباعث انقراض ابدی آنها می گردد.فرعون چنانچه داستانش درقرآن مجید به وضوح وتفصیل بیان شده است ، فرزندان جامعه اش را ذبح می کرد اما زنان ودختران را زنده نگه می داشت .هردورفتار، ذبح مردان وزنده گذاشتن دختران را بر اسا س یک جنایت طراحی کرده بود. مردان جامعه را به دلیل  قوای واعتراضات مردمی، نابود می کردند زیرا این مردان جامعه بود که خطر اول اعتراضات ضد نظام فرعونی را فراهم می کردند  ومی بایست این قوای سرکوب وبه شد ترین وجهی مجازات شود. بریدن سردرواقع، شدید ترین وبی رحمانه ترین مجازات بود که درمورد مخالفین نظام فرعونی درآن زمان وامارت طالبانی دراین زمان صورت می گرفت امازنده نگهداشتن دختران جامعه نیز براساس نیت شیطانی فرعون بود زیرا ازآنها به مثابه ابزار  های جنسی کار گرفته می شد ودختران جامعه را وقف سربازان خود می کردند تا ازآنها دراشباع غریزه های جنسی سر بازان خود استفاده نماید .

در تاریخ ادیان الهی وبخصوص آیین ابراهیمی شما  نمی  بینید و نمی توانید نشان دهید که پیام بر الهی ونبی خداوند کسی را سنگ سار ویا سر بریده باشد اما براساس روایت قرآن هرآنچه درمورد سنگ سار ورجم بحث شده تماما این عمل مرتبط شده به قوم بنی اسرائیل که پاکان خود را سنگ سار می کردند خیلی ساده است شماره بروید درقرآن مجید کلمه "رجم " را پیدا کنید وبعد بخوانید می بینید که رجم ویا سنگ سار یک عمل بنی اسرائیلی است بحث ما از شناسایی این کلمه درقرآن مجید است و نه روایت های اسلامی .بحث روایی نداریم سخن ازمراجعه به قرآن این کتاب آسمانی در مورد تعریف وشناسایی کلمه رجم است .اما درمورد ذبح انسان وبریدن سر وی به خاطر مجازات بازهم درقرآن مجید به و ضوح ملاحظه می گردد که ذبح انسان را حضرت ابراهیم-ع- نه بلکه فرعون انجام داده است حضرت  ابراهیم-ع- از این عمل بر حذر داشته شد ودر راه خدا به جای انسان ،حیوان را ذبح کرد . ذبح ورجم دو عمل ضد انسانی درقرآن مجید به اقوام یهود وفرعون نسبت داده شده ودرقرآن مجید وداستان زیبایش درمورد حضرت ابراهیم واسماعیل –ع- ذبح انسان ممنوع اعلام شده است

بنابراین ما درزمانه خود مخیر هستیم که رفتارابراهیمی داشته باشیم وازبریدن سر انسان اجتناب ورزیم ومخالفان سیاسی واعتقادی خود را مثل فرعون ذبح ننمایم ویا اینکه رفتار فرعونی را با مردم پیشه نماییم و درراه فرعون وقوم یهود گام برداریم انسانها را به جرم مخالفت با نظام وامارت خود سر ببریم کار که طالبان درافغانستان وپاکستان والقاعده درعراق انجام می دهند. عمل سربرید ن به هردلیل یک عمل فرعونی است.درملت ابراهیم –ع- ذبح انسان منع شده است عمل ابراهیم درصحرایی منی درس دینی وسبق اعتقادی ما است وبریدن گردن انسان دراین مکتب ممنوع شده است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد