نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

تقابل دو قرائت انتخابات و ضد انتخابات

تقابل دو قرائت انتخابات و ضد انتخابات
امروز قرار است همراه با سخنگوی وزارت داخله در یک میز گردی روی همین موضوع، گفتگو داشته باشیم. طالبان مردم را تهدید کرده اند. حال صحبت در این است که مردم تاچه حد مرعوب خواهند شد. همکارم به این عقیده است که تهدید طالبان غیر واقعی و تنها جنگ روانی است. انچه که گفته شده دشمنی با خواست و عزم ملی می باشد. مردم مرعوب نمی شوند و در انتخابات شرکت می کنند. آنچه که طالبان طرح کرده و در اعلامیه خود مردم شجاع افغانستان را تهدید کرده اند، ریشه آن بر می گردد به " تقابل" دو نوع قرائت و دیدگاه. طالبان برای خود حق می دهند که در برابر اراده مردم و مساله ملی و سیاسی انتخابات، موضع بگیرند که گرفته اند. اعلامیه طالبان که مردم را تهدید کرده در نوع خود دعوت به بیرحمی و وحشی گری است. این گروه آن قدر عاشق کشتن اولاد مردم است که در تمامی بیانیه ها و کار نامه های هفده ساله خود ، اصلی ترین سخن شان مرگ و کشتن است. اعلامیه تازه طالبان، تماما تاکید بر کشتار مردم و حمله به مراکز رای گیری را دارد و برای کشتا ر گسترده، فرمان عمومی صادر کرده اند.

 

اراده ملی، برگزاری انتخابات سراسری :

همه رهبران سیاسی و احزاب بلا استثناء نظام انتخاباتی را قبول دارند و مناسب ترین راه برای وحدت ملی و نظام سیاسی، شرکت در انتخابات را دانسته اند. ما در آستانه نوزدهمین سالگرد شهادت مزاری رهبر شهید حزب و حدت اسلامی که به دست طالبان به شهادت رسید،قرارداریم و  در این روزها، باز خوانی قرائت اندیشه استاد مزاری در همه محافل مردمی و سیاسی در خارج و داخل کشور، جریان دارد. هیچ موردی نداریم که استاد مزاری به عنوان یک مجاهد مسلمان و تحصیل کرده حوزه های اسلامی، با مساله انتخابات، مخالفت کرده باشد و آن را بنام اسلام ، پدیده آمریکایی و غربی رد کرده باشد. رهبر شهید بشترین تاکید را روی انتخابات داشت. مراجع مرتبط به زمان استاد مزاری و کسانیکه ایشان را درک کرده بودند، همه می دانند که استاد مزاری یگانه راه حل ختم بحران افغانستان را مشارکت ملی، مسالمت آمیز از طریق بر گزاری انتخابات می دانیست. من، خودم که سالها با استاد مزاری، همکار بودم بخوبی می دانستم که ایشان بارها در گفتگوهای که باهم داشتیم، تاکید روی مساله انتخابات را داشت. در سال 1366 که حکومت کمونیستی در افغانستان حاکم بود،ما با هم در ولسوالی پنجاب بودیم و در زمستان همان سال استاد مزاری پیشنهاد وحدت گروهای سیاسی را داشت، در نشستی که داشتیم ، اعضای جلسه به من وظیفه دادند که اساسنامه و نقشه راه برای ایجاد وحدت را تهیه نمایم که کردم یک بخش از این متن و سند مورد تایید شورا، اختصاص داشت به مساله انتخابات. موضوع انتخابات مورد تاکید استاد مزاری بود. سخنرانیهای رهبر شهید، طرحی که برای انتخابات تهیه کرده بودیم و مصاحبه های که استاد شهید در مورد انتخابات دارد، همه دال مرکزی به اصالت و حقانیت انتخابات را دارد.

رهبران احزاب سیاسی ، مردم افغانستان، زنان و مردان جامعه و گروهای مدنی و... تاکید دارند که انتخابات برگزار شود و این تنها گروه طالبان است که انتخابات را تحریم و مردم را در روز انتخابات تهدید به مرگ کرده اند. طالبان در گفته های شان صادق نیست آنها در زمانیکه هیچ خارجی در افغانستان، حضور نداشت و اتفاقا گروه طالبان پس از خرو ج خارجیها، پیدا شد، از سال 1994 تا سال 2001 با مجاهدین و مردم افغانستان ، وارد جنگ شد. طالبان علیرغم اینکه دولت استاد ربانی، نیت خوبی به طالبان داشت، تماما به صورت بیرحمانه ای جنگیدند و در آن زمان هیچ سرباز خارجی در افغانستان نبود. این حرف استاد سیاف در مراسم آمرشهید، مورد تایید است که طالبان غلام است و بر اساس خواست بیگانه می جنگند وی تاکید می کند که حتا با طالبان نمی شود، مصالحه کرد زیرا که آنها غلام و آزاد نستند. این لحن تند و آشتی نا پذیر، دلیل دارد زیرا که طالبان دز زمان آدم کشته اند که هیچ خارجی در افغانستان نبوده است. نکته دیگر هم این است که طالبان زمینه فعالیت القاعده را در افغانستان فراهم کرد. طالبان در خدمت یک گروه تروریستی بیگانه و خارجی قرار گرفت و خاک افغانستان را ، جولانگاه آنها ساخت انهدام برج های دو قلوی آمریکا، در افغانستان طراحی شد. در آوردن خارجیها طالبان و القاعده ملالمت و گناه کار می باشند. منطق و تهدید طالبان بر خلاف خواست مردم افغانستان است و قرا ئت ضد انتخاباتی طالبان مورد حمایت مردم نیست.

طالبان به دلایل غیر منطقی، با انتخابات مخالفت می کنند. انتخابات حرام نیست. انتخابات یک روش در ایجاد نظام سیاسی است. مساله انتخابات در دنیا هیچ ربطی به آمریکا ندارد. اینکه طالبان با انتخابات مخالفت می کند، این تقابل، برداشت انحرافی از اسلام  از نوع بریدن سر انسان بنام اسلام می باشد. همان گونه که کشتن انسان، انفجار و انتحار به نام اسلام،دور از اسلام است، درست به همان پیمانه، مخالفت طالبان با انتخابات، و تهدید مردم به مرگ ، امر غیر منطقی و غیر انسانی است. تقابل دو قرائت انتخابات و ضد انتخابات، درست و لی تهدید مردم به مرگ ، ضد انسانی و ضد ملی است.

استدلالهای آبکی برای کشتار عمومی:

طالبان، برای کشتار شان، دلایلی را ذکر کرده اند. آنها می گوییم ما انتخابات را بهم می زنیم و مردم را می کشیم زیرا که این انتخابات ریشه در سیاست های آمریکا دارد. انتخابات افغاتستان در شانزده هم حمل 93، آمریکایی است. این منطق نیست این مساله بر می گردد به مخالفت سیاسی با آمریکا اگر قبول داشته باشیم که طالبان مزدور و غلام استخبارات نستند و یک گروه مستقل می باشند،دلیل مخالفت و جنگ شان خارجی و آمریکاییها اند. این موضوع بر می گردد به موضع گیری. هرجریان سیاسی می تواند موضع مخالف و موافق با آمریکا داشته باشد. پاکستان که جغرافیای زندگی طالبان می باشد، یکی از متحدان تاریخی آمریکا و غرب بوده و هست و خواهد بود. این کشور، همیشه نظام سیاسی خود را بر اساس انتخابات و مراجعه به آراء مردم، رقم می زند. ایران کشور اسلامی دیگری است که در ضدیت و مخالفت با آمریکا بیش از سه دهه است که مخالفت دارد. اما این کشور ضد آمریکایی ، براساس قوانین خود، انتخابات برگزار می کند. کشورهای بسیار زیادی در دنیا هستند که سیاست های موافق و مخالف با آمریکا دارند، اما نظام سیاسی شان را بر اساس منافع ملی، ساخته اند.

در برخی کشورها که متحد بی مانند آمریکا می باشند، دراین کشورها، اصلا انتخابات برگزار نمی شود. عربستان و کشورهای خلیج فارس که انتخابات از نوع که در آمریکا و غرب برگزار می شود را ، ندارتد. منطق و استدلال آبکی و سطحی طالبان اگر درست باشد، بنابراین درکشورهای متحد آمریکا الا و لابد باید انتخابات برگزار شود و درکشورهای که ضد آمریکا می باشند، نباید انتخابات برگزارشود. درحالیکه این گونه نیست. انتخابات و یا ضدیت با انتخابات و سیستم غیر انتخاباتی، دلایل و ریشه های بومی دارد و هیچ ربطی به خارجی و آمریکا ندارد. افغانستان درمسیر انتخابات قرار گرفته است مصلحت و منفعت ملی شان نظام انتخاباتی است و نه امارت طالبانی. مردم ، امارت طالبانی را تجربه کردند و آن را قبول ندارند و این مساله هیچ ربطی به آمریکا ندارد. استدلال مخالفت با انتخابات و آنهم به دلیل اینکه مرتبط به آمریکا می شود و در انتخابات، آمریکا دخالت دارد، هرگز منطقی نیست.همان گونه که اشاره کردیم. انتخابات و نظم انتخاباتی و یاسیستم غیر انتخاباتی، بر می گردد به امور و سیاست های داخلی آن کشور. انتخابات افغانستان بر اساس قوانین این کشور، برگزار می شود کسی حق ندارد مانع آن شود و مردم را تهدید به مرگ نماید......http://nateqi.me/index.php/politic/178-2014-03-12-18-22-31

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد