نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

ابهامات گیج کننده

ابهامات گیج کننده
این تصویری است که از ماجرای حمله به هتل سرینا، نشان داده شده است. ماموران هتل گفته اند تروریستها قبلا به هتل رفت آمد داشتند آنها خیلی مرتب با لباسهای لوکس پول و سیگارهای گران قیمت رفت آمد می کردند. تروریستها، تجهیزات شان را در کفش جا سازی کرده بودند وقتیکه در وازه الیکترونیک به صدا در آمد، تروریستها، پولهای فلزی را از جیب شان بیرون کردند و ماموران متقاعد شدند. اما طالبان گفته اند که از در وازه مخصوص وارد هتل شده اند. تصاویر نشان می دهد که این همه مهمات و اسلحه در کفش، امکان جا سازی را ندارد. ابهامات گیج کننده زیادی در کار است.
عملیات پیچیده:

عملیات خیلی دقیق مهندسی شده بود. تروریستها، بکرات داخل هوتل رفت و آمد داشته اند. بگونه ایکه ماموران هتل آنها را می شناختند. وقتی که با بلند شدن صدای آژیر خطر، ماموران دم در آنها را متوقف می کنند، تروریستها، از جیب شان پولهای فلزی را بیرون کرده و ماموران بازرسی، متقاعد می شوند و به انها اجازه می دهند که داخل هتل شوند. همین مامورین گفته اند که تروریستها، قبلا به هتل رفت آمد داشتند، با لباسهای لوکس، پولهای خارجی و سیگارهای گران قیمت در جیب شان رفت آمد می کردند. این روایت اگر درست باشد، که خیلی مورد تایید نمی تواند قرار بگیرد، زیرا باقی مانده سلاح ها و مهمات نشان می دهد که این همه تجهیزات در کفشهای مهاجمان، امکان جابجای را ندارد. تصویر، پایه های این حرف را سست می کند.
 
روایت طالبان از ماجرا:
 
روایت که طالبان دارند و مسوولیت این جنایت را به عهده گرفته اند، غیر از روایت ماموران سرینا هتل می باشند. طالبان با صدور اعلامیه ای، مسولبت حمله به هتل را قبول کرده و گفته اند که دو عامل برای حمله و جود داشت یکی خارجیها و دیگری بهم زدن جشن نوروز. شکی و جود ندارد که طالبان با جشن نوروز مخالف هستند و انرا پیروان شان هر شبانه روز دراین روزها کفر اعلام می کنند. اما کشتن اطفال معصوم و افراد ملکی و خبرنگار سردار احمد همراه خانواده و فرزندانش، نشان از تبهکاری طالبان را دارد. طالبان با این کارهای شان، نشان داده و می دهند که تروریستهای واقعی در افغانستان می باشند. تروریستهای که و سیله دست استخبارات کشورهای بیرونی قرار گرفته اند. این گونه حملات کار چهار طالب نمی تواند باشد. طالبان در اعلامیه خود گفته اند که مهاجمان شان از در وازه مخصوصی وارد هتل شده اند. یعنی اینکه شبکه های تروریستی سلولهای خفته  در داخل نظام ما ساخته و عواملی با آنها همکاری دارند. گرچه هتل سرینا، توسط شرکتهای امنیتی خصوصی اداره می شود ولی شرایط بگونه ای باید باشد که استخبارات وارد مدیریتهای امنیتی شده و این گونه کارهای شان را انجام می دهد و از در وازه های خصوصی وارد سرینا شده باشند.
امشب رسانه های کشور به دلیل کشته شدن سرادار احمد و خانواده و فرزندان شان، به شدت به گروه طالبان حمله کردند و حکومت را در حدی بسیار زیادی ملامت و به باد انتقاد گرفتند. سیاست های حکومت افغانستان همواره به سود طالبان تعبیر و تفسیر شده است . امشب و کیل پارلمان آقای بکتاش سیاوش موفقیت طالبان را در مورد راه اندازی چنین حملاتی ، به کنایه به رییس جمهور کرزی تبریک گفت وی به طعنه اشاره داشت که برادران رییس جمهور، درکارشان موفق بودند.
 
البته ادبیات رییس جمهور که کشته شده گان طالب را شهید اعلام نماید و آنها را برادران ناراضی خطاب کند و یا اینکه گروه گروه ، زندانیان طالب را از زندان بگرام آزاد نمایند، هرگز قابل تو جیه نیست. مردم ، احزاب سیاسی گروهای مدنی از سیاست های حکومت در مورد طالبان به شدت ناراضی و خشمگین می باشند. آنها معتقد هستند که سیاست های رییس جمهور درمورد طالبان شرایط را برای جنایت و تبهکاری آنها بشتر و بهتر، فراهم ساخته است. طالبان با این سیاستهای جانبدارانه دست به هرکاری زده و می زنند. و در قلب سیستم امنیتی وارد شده، کارهای ازنوع عملیات هتل را انجام می دهند. در میان این همه ابهامات، گفته شده که  همان روایت طالبان از رویداد هتل سرینا، درست است که تروریستهای شان با همکاری، از در وازه مخصوص وارد هتل شده و جان نه انسان بیگناه را گرفتند. بقیه گفته ها افسانه و تو جیه پذیر ، قناعت بخش نیست.
ت
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد